søndag 23. desember 2012

Prinsessetre og juleforberedelser


Nå er det langt på natt og jeg har fortsatt ikke kommet meg i seng. Jeg er et nattdyr av natur og koser meg når jeg kan styre og stelle litt etter roen har senket seg. Varmt og godt er det i stua og det begynner å ligne på jul. Har jo ikke feiret jul her før, så alt av julepynt skal nå finne sin naturlige plass. 




 Har endelig fått sviblene i jord. Godt plantet i en fransk porselensterrine med nyplukket mose på toppen :D




Har alltid vært så fasinert av slike snøkuler av en eller annen grunn. Drømmer om en gedigen en med en juleby i. Rikt dekorert slik at man totalt kan drømme seg bort en stund mens man ser i den. Må nok til Amerika for å finne noe slikt regner jeg med. Inntil videre koser jeg meg med denne. Dette er en av mine tre. 




Dagen i dag har egentlig bestått av ganske mye. Bytur, gaveutlevering, besøk, pepperkakebaking og juletrepynting for å nevne noe.


















Som dere ser er pepperkakehuset også ferdigstekt. Det skal monteres og pyntes i morgen. 


Vi har ikke fått noe juletre i hus enda. Skal på juletrejakt i morgen. Men har fra før et bitte-lite plastikktre som jeg har lovet bort til min lille, snille prinsesse. Jubelen sto i taket da jeg fant det frem i dag, og attpåtil hadde kjøpt rosa juletrekuler i sjokolade med prinsesser på. 







Tadaaaaaaaa. Slikt ble resultatet. Prinsessetre til prinsessen min :D



























Dette ble rett og slett et alt-mulig-innlegg, men må bare, må bare ta med en ting til ;D Gamle skatter kan fortsatt gjenbrukes, noe jeg vil vise et godt eksempel på her. I dagene som har vært har jeg pakket inn mange gaver og brukt mange meter med gavebånd. Da var det praktisk med en gammel kasse med tresneller på. Originalt brukt når man skulle spinne garn, og nå konvertert til en julebåndsdispenser.












Snedig, ikke sant? 












Da var dagen over for meg. God natt og nyt dagen før dagen.
:D


2 kommentarer:

  1. Ja hvis noen mangler julestemning, anbefaler jeg en titt inn i stua di. Jeg får ihvertfall god julestemning fra bildene og tekstene dine.

    Ha ei riktig god jul Cecilie!
    Klem, Solrun

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk snille Solrun :D God jul til deg og dine også.
      Klem
      Cecilie

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...