onsdag 26. desember 2012

Jul i huset


Heisann og vel overstått julaften. Rakk ikke å poste noe innlegg på julaften og kommer derfor med en liten oppdatering i dag, nå når ting har roet seg. Vi hadde en helt fantastisk feiring med masse mat og godt selskap. Ble litt hektisk akkurat i innspurten, men kom i mål til slutt. Funderte lenge på om jeg skulle kjøpe plastikktre til jul eller om jeg skulle kjøpe ekte. Etter mye frem og tilbake bestemte jeg meg for et ekte, men fant ikke et lite tre som jeg ønsket. Kr 700,- for å sage av toppen på et stort tre fristet heller ikke. Da var det bare å komme seg ut i det fri, og der fant jeg et lite tre som ble med meg hjem.



Det er enkelt og greit satt rett i et gammelt spann og festet i veggen med et bånd. For å få de litt opp, står det hele på en gammel trekasse.



Julepynten er fra IKEA og juletrelysene uten ledning ble jeg bare så fornøyd med. Var litt spent på hvor mye batteri jeg måtte bytte, men har ikke byttet enda så det var ikke noe å tenke på.


















Etter hvert ble også pepperkakehuset mitt ferdig. Det var ferdigstekt flere dager før jul, men rakk aldri å montere det. Må derfor innrømme at pynten først kom på i går. Jeg lager pepperkakehus som skal spises, ikke bare stå til pynt, så da er det forhåpentligvis fortsatt sprøtt og godt når det skal spises på nyttårsaften :D Pyntingen er med stor vekt på at det skal være noe godt til hver bit :D Mmmmmmmmm, elsker pepperkaker med non-stop. 




Arkitekten er meg selv og huset er komplett med utedo, ark og en pipe som så og si er like stor som utedoet. Har brukt malen min i flere år, men det er nok på tide å finpusse litt på den :D




For å få litt liv i huset har jeg satt en batteridrevet lyslenke inni. Gelebjørnen vokter inngangsdøren og en krokodille er akkurat ferdig på utedoet :D Siden vi ikke har snø her, har jeg laget egen julestemning med istapper på pepperkakehuset i stede.







Det er fortsatt mange dager igjen av julen. Nyt den så lenge det varer, det har i hvert fall jeg tenkt å gjøre :D Ha en fortsatt god jul.






1 kommentar:


  1. hihi, jeg liker humoren din med utedo og livvakt ved huset;) haha, tror jeg skal kopiere idèen din!


    Mvh Maria

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...