lørdag 3. november 2012

Badepynt


I dag har jeg "jålet" litt på bade :D Hyllen over toalettet har egentlig bare vært brukt som oppbevaring for dill og dall. Fikk plutselig ånden over meg og rotet frem et og annet jeg kunne pynte med. Dere skal tro jeg har mye rart oppbevart som jeg ikke har tatt frem enda!
 
Det er fortsatt litt tomt på veggene som dere ser, men det kommer etter hvert. Er litt forsiktig med spikerhull i veggene på badet. Må tenkes gjennom både en og to ganger før hammeren kommer opp.
 
Slik er det i hvert fall inntil videre:
 
 
Til høyre for smykkeskrinet ser dere noen av delene til det andre reisesettet/toalettsettet som jeg skrev om i dette innlegget. Dette settet har monogrammet IL gravert på lokkene og mønster i glasset. Det ble kjøpt samtidig  med det andre settet og skal være fra 20-tallet. Flott ikke sant? Tangen på fatet sammen med flaskene er en gammel krølltang. Husker farmor fortalte at de varmet opp tangen og testet om den var for varm ved å klemme på avispapir. Viktig at håret ikke ble brent :D Denne tangen er i hvert fall godt brukt. Ser ut som den gamle eieren hadde lite avispapir, for tangen er ganske svart ;D



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Til høyre på hyllen står den siste delen av toalettsettet mitt. Det er et lite pudderglass med det originale pudderet i. Perlesmykket og armbåndet er en gave etter min mormor og morfar.
 
 
 
 
 
 
Og sist men ikke minst, det gamle smykkeskrinet til min mormor. Savner henne fortsatt masse, og det føles derfor godt å ha en liten ting som minner meg om henne i hverdagen.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...