torsdag 6. desember 2012

Ledningsfrie juletrelys


Med nytt hus kommer også mange "første gang". En av de er "første gang jeg skal ha juletre". Har derfor sondert terrenget for diverse juletrebelysning. Endte til slutt opp på ebay og bestilte meg to pakker med ledningsfrie LED-lys fra Kina. Spenningen var derfor stor da jeg så at de stakk opp av postkassen min i dag. Det er for all del fult mulig å kjøpe disse i Norge også. Har bland annet sett at de har på Europris, dog til over det dobbelte av det jeg betalte (tror det var 299,- for 10 stk) og jeg syntes de ble litt for store. Mine er litt mindre og akkurat i den fargen jeg håpet de skulle være.




Lysene har to innstillinger som gjør at de kan lyse vanlig eller med litt blinking. Hadde sett for meg at jeg bare skulle bruke den ene innstillingen, men blinkingen var så svak at det minnet mest om en bevegelse, faktisk ganske fint. Alt styres av en fjernkontroll. Her blir nok å gå noen batteri i løpet av julen regner jeg med, men så slipper jeg også lednings-surr og strømregning da :D

En annen ting jeg ikke hadde tenkt på er at lysene ikke sitter fast i klipedelen. De kan derfor brukes til andre formål også. Tenker jenta min får med seg et "lucia-lys" på luciadagen.




Var litt vanskelig å se ut fra annonsen hvilke farger de hadde, og jeg skjønner nå hvorfor. Når jeg selv skulle ta bilder til bloggen, var det dønn umulig å fange fargene slik de egentlig er. Selve lyset ser kaldere ut på bildet enn i virkeligheten, men det får så være  :D




Disse 12 ble mine for bare 60 kroner. Med frakt, totalt 150 kroner. 




Så nå er det bare å vente til julaften :D




2 kommentarer:

  1. Nyttig :) takk som deler, vil kjøpe disse jeg og!

    SvarSlett
  2. Hei, førnøyd med disse? hva søkte du etter på ebay?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...