søndag 16. november 2014

Mer gammelsaker

Hei igjen :)
Da var det tid for å vise frem noen av det som ble med meg hjem fra Trondheimsturen sist helg. Målet for turen var som sagt å kjøpe julegaver. Den planen slo store sprekker og jeg endte selvfølgelig opp med å bruke alt for mye penger. Men slik skal det vel være? Fikk jo for så vidt kjøpt masse julegaver, hadde bare ikke regnet med at de fleste ble til meg selv. 

******

Nok om det, her kommer speil nummer en. Tredelt, hengslet speil på heltre. Glasset må få seg en puss, skal fjerne noe gammel 70-talls maling og malen den med gammel malingsteknikk før den skal få stå på en gammel kommode. Kupp om jeg må få si det selv til kr 300,-







Kommer helt sikkert tilbake med dette prosjektet når jeg bare finner tiden til det. Det står i kø for å si det sånn.












Speil nr to trenger også en puss. Har litt småskader her og der, men scorer høyt på sjarm. Masse fine detaljer. Fikk det til kr 100,-








Driver fortsatt og små-dekorerer på kjøkkenet og følte derfor at jeg "trengte" dette kjevle. Porselensvariant med trehåndtak. Gammel og god årgang til kr 180,- 








Litt rosasaker måtte jeg ha denne gangen også. Det skal straks opp sammen med mitt siste prosjekt (kommer også på bloggen om en liten stund).  Kopper til kr 100,- Porselensfjøl til 200,- og en lampeskjerm med frynser til kr 30,- 









Så et par curiosa.  En søt parfymeflaske og en antikk fotvarmer som skal få stå på gjesterommet.









 Denne lille saken har jeg aldri sett før. Men da det sto "Anno 1905" (samme året som huset mitt ble satt opp), måtte jeg jo bare finne ut hva det var. Fin flaske i opalin som har inneholdt tannpulver. Det vil si det de brukte før tannkrem og tannpasta. Korken er borte, men det fikk så være. Syntes den fortjente å komme til et godt hjem, he he :)

Til slutt ble det en fin lysestake til julebordet mitt, samt en gammel nøkkel. Den blir fin til et stilleben. 





3 kommentarer:

  1. Det er spennende ting du har kjøpt.
    Jeg så en dame som holdt i det porselenskjevlet......... :-)
    Hvis det ikke var flere sånne kjevler da.

    SvarSlett
  2. Her hadde du fått med deg masse fint ja. Speiler i ulike varianter er en av mine svakheter også. De du hadde kjøpt var kjempefine begge to. Har lyst på ett sånt med sidespeiler sjøl. så kommer jeg over det noe sted blir det et sånt hos meg også. Fint å se at det er flere enn meg selv som liker skikkelig gamle ting også. Kjevle, og porselensfjøla var også herlige. Dette var en god fangst, og så er det jo morsomt å kjøpe gaver til seg selv også da.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Det er jo lov til å handle julegaver til seg sjøl også... (",)

    God helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...