onsdag 4. juli 2012

Varmkompostering


I dag fikk jeg hentelapp i postkassen min, det er alltid like spennende. En stor pakke som var forbausende lett iht størrelsen.





Bråstoppet bilen hjemme og veltet ut pakken som inneholdt Mully kompostdunk for varmkompostering.




Har aldri gjort det før, men har veldig lyst til å prøve. Synes det er litt kjedelig at prøveprosjektet mitt skal koste 4-5000,- (som "de proffe" koster). Fant derfor denne billig på nettet. 998,- + 125,- i frakt er egentlig en grei pris. Mulig jeg får det jeg har betalt for, men det er vel vert et forsøk tenker jeg:D




Har lest brukeranmeldelsen av denne på nettet, som sa at den skulle være noe vanskelig å montere. Den gikk egentlig forbausende greit, og kan ikke si meg helt enig, men..... Dunken settes løst på bunnplaten. Det vil si at du ikke kan flytte på den etter du har startet kompostering Og skulle du dulte borti den vil den nok sprette ut av sporet sitt. Litt spent på om det kommer til å skje meg, eventuelt om vinden tar litt tak. Får fylle den raskt slik at den får litt tyngde :D

Har lest noen steder at det kan være greit å ha et luftig lag nederst. Kappet derfor noen kvister (med blad) og dekket bunnen før Mully fikk sitt første måltid :D Så litt stusslig ut med den lille flekken jeg klarte å dekke, men det fyller seg nok raskt opp tenker jeg. Så spent om jeg får varmgang i "godsakene", og om det vil kompostere seg? Tiden får vise. Kommer sikkert tilbake til saken etter hvert.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...