torsdag 22. august 2013

Aksjon kjøkken


Observante lesere har sikkert lagt merke til at jeg ikke har postet et eneste innlegg fra kjøkkenet mitt. Det kommer helt og holdent av at det ikke er noe hyggelig å vise frem her. Men nå er oppussingen kommet til dette rommet også og jeg våger meg til å legge ut noen bilder. 


Til nå har jeg blant annet fått nytt tak:





 Det er det samme som jeg også har i mine to stuer. Har bare fått helt dilla på slikt fiskebenspanel. Med noen strøk maling tror jeg det kan bli riktig så pent.






Kjøkkenet er hjerte i huset og ligger midt i, med en stue på hver side. Siden det blir så åpent mellom disse tre rommene har jeg påkostet meg nytt gulv her også. Det blir det samme tregulvet som allerede er lagt i "nystuen". Håper å få litt sammenheng ved at alle tre rommene har likt tak og gulv. Det vil etterhvert få samme gråfarge også, må bare rettes litt opp først. Det var jo bare "litt" skjevt kan man si! På bildet ser du differansen på det høyeste. Var faktisk snakk om flere cm.




Fra kjøkkenet inn til TV-stuen er det ikke dør og gulvet blir derfor sammenhengende mellom disse to rommene. Da var det like greit å bytte gulvet her med det samme man er i gang.





Helt fra jeg malte dette romme rosa har jeg gledet meg til å bytte gulv. Fargen på veggen var jeg jo bestemt på å ha, men den passet jo overhode ikke med fargen som var på gulvet fra før. Brunt/rødt klikkgulv fikk ikke akkurat det beste ut av rosafargen og jeg håper alt "faller på plass" når det blir grått gulv også her. Rosa og grått skal da gå fint sammen, ikke sant?




Her ser dere det gamle gulvet som nå er fjernet. Flere bilder kommer.






1 kommentar:

  1. Oj, dette blir bra!!

    Jeg syns fiskebenstaket ditt ER så vakkert!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...