tirsdag 14. mai 2013

Mer lekestue


I dag ble det endelig litt sol og oppholdsvær ute slik at vi kunne starte malingen av lekestuen. Planen er å male et strøk med visir, for så to strøk med samme hvitmaling som huset. Fargen inne i lekestuen er fortsatt ikke kjøpt, men jeg har en plan....... he he :D 









Med en så viktig malejobb måtte selvfølgelig huseieren også  ta i et tak.






Hun synes selv at hun er "en ordentlig arbeidsdame" som hun sier hele tiden. For min del blir det litt styr med malingsbøtte og konstant malingsdrypp når det blir for mye maling på malekosten. Men på den andre siden er det godt å se at hun engasjerer seg så mye som hun gjør, så det tåler jeg :) Sammen er vi et godt maleteam.






Vi måtte forsterke konstruksjonen på selve lekestuen da vinden tar godt tak her vi bor. Men det gjør vi gjerne mot å få det så åpent og ha den utsikten vi har her. Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe tenker jeg.









Inne i hovedhuset har det stått stille i noen dager. Men i morgen kommer forhåpentligvis "forsterkninger", og arbeidet med å legge nytt gulv starter. Som jeg har nevt tidligere skal jeg legge tregulv hele første etasje. Materialet som skal brukes må først avklimatiseres i noen dager før det legges. Men nå er alt klart og jeg gleder meg til å se resultatet. Noen som har tips/erfaring med maling vs. lakk/beis? Tar gjerne imot anbefalinger!






Det gamle gulvet er plukket bort og her havnet det:





De to stuene som nå er én, hadde ulikt gulv, og det var på ingen måte noe "å lappe på". Så da får jeg det som jeg vil, og klikkgulvet havnet på bålet. Gulvene var ganske nye, så det stakk litt i magen. Tenkte på de som har brukt penger på oppussing, så gikk alt opp i røyk. Beklager til Ray og Christel, men det kommer til å bli så bra ;)


2 kommentarer:

  1. Så fint det er der dere bor! Det første bildet var så fint! Skjønner at vinden tar godt tak når det er så åpent, men det gjør jo ikke så mye når dere har den utsikten:)
    Deilig med tregulv! Vi har alltid behandlet med bare grønnsåpe! Anbefales:) hvis man liker den naturlige stilen!
    Lykke til med maling av lekestue, heldig hun som kan være med å male. Det er nok veldig gøy!

    SvarSlett
  2. Ja, dere har det VELDIG fint! Var koselig å være på besøk.
    En fantastisk gård! - Og du har SÅ mange fine skatter:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...