onsdag 24. april 2013

Pangstart


Jippi, endelig skjer det noe på oppussingsfronten igjen. Som jeg har nevnt tidligere, har jeg tre stuer. Det kan på mange måter være både upraktisk og unødvendig å ha så mange små rom. Ønsket meg en større spisestue, og har derfor startet prosjektet med å rive veggen mellom spisestuen og det som til nå har blitt referert til som rotestuen (da den kun har vært brukt til oppbevaring). 





Som du ser på bildet var det så smalt at det bare gikk en liten benk i bredden. Hva som skjulte seg bak veggen kjenner ingen til. Det krever derfor at man tar oppussing og bestemmelser litt på sparket underveis. Først ble derfor platene fjernet og de avduket en flott panelvegg i grønt.






Spenningen stiger og på neste lag er vi rett inne på tømmerveggen. En dør dukker opp og nå vises det bedre hvor mye som kan rives av veggen.






Den andre siden av veggen var kledd med tapet, trolig fra huset ble satt opp ved århundreskiftet. 






Å vips så var det hull mellom rommene. Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen!







Kunne tenkt meg å hatt en av veggene åpen rett inn til tømmeren, men det ser ut til å bli vanskelig på grunn av ildsted. Får nøye meg med dette bilde og håpe det kan la seg gjøre på et annet rom i stede :D








4 kommentarer:

  1. Må være spennende å drive oppussing hos dere!
    Denne veggen var jo vakker da...

    ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Den grønne panelveggen kjenner jeg igjen fra Bergheim. tror grønt må ha vært en populær farge i de dager. Så bra at du fikk frem tømmeret. Det ser godt bevart ut. Blir spennende ¨å se hva du får til !

    SvarSlett
  3. SÅ SPENNANDE
    HELDIGE DÅKE SÅ HAR SÅ SPENNANDE HUS
    TAPETEN VAR SÅ FIN
    GLEDER MEG TIL Å SJÅ MEIR
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. Spennende å dykke slik bakovr i tiden. Så jo utsom det var en fin tapet å

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...