mandag 1. desember 2014

Advent


Det føles ikke som om det var så lenge siden, men nå er adventen over oss igjen. Som en kronisk "i siste liten" -person, har jeg bestemt meg for å bryte den årlige juletradisjonen min. Startet tidligere i høst med å handle gaver og kjenner hvor mye lettere det er å kose seg med det når man har god tid. Har faktisk så god tid at jeg utsetter og utsetter husvasken til jeg mest sannsynlig blir å kjenne litt på juletradisjonen min likevel. 

Men her er heldigvis fortsatt dager å ta av, og i dag har jeg ihvertfall fått opp adventsstjernen. Det ble den gode, gamle i år også. 







Lys i adventsstaken er det også kommet i dag. 












Adventsstaken er ny av året. Tidligere har jeg lagd ny variant hvert år. Det fungerte for så vidt fint, men hadde lyst til å ha en fast lysestake til å skape tradisjon med. Ikke minst fordi jeg har ei lita ei som gleder seg stort over alt som skjer i hjemmet nå. Denne syntes jeg fungerte siden den var så enkel og fortsatt gir mulighet til å variere. I år ble det enkleste sort med noen kongler som vesla ha plukket til meg. 






Her i huset brukes den store slagbenken til oppbevaring av julepynt. Jeg har gjort det meget enkelt ved å legge en hobbyplank på fire plastkasser. På der igjen har jeg en madrass med skinn på. Fungerer som bare det, men synes det er greit å ha julepynt i kassene for da slipper jeg å åpne og lukke så mange ganger i løpet av året.






I en av kassene fant jeg adventskalenderposene jeg sydde for noen år siden. Like stas å ta de frem hvert år. Trenger vel ikke å si at det er ei lita ei som også gleder seg til i morgen. Hun lovet meg at hun skulle våkne ekstra tidlig i morgen. Spørs om jeg gleder meg like mye........






                                                                                                                                                                                   Med det ønsker jeg dere en fin adventstid :D


2 kommentarer:

  1. God morgen - dere har vel vært våken i mange timer allerede og første luke er nok åpna og vel så det. (",) Så fine gaveposer (selv om en ser for liten ut og en annen ser altfor kort ut, he he...)

    Adventsstaken din kommer til å hlde i åresvis, genialt system for å kunne variere samtidig som man har noe fast. Det er jo det jeg husker fra jeg var lita - de samme tingene som kom fram år etter år, så noen sånne tradisjoner er viktig tror jeg.

    Ha ei trivelig adventstid!

    SvarSlett
  2. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...