søndag 2. november 2014

Siste helgs loppisfunn






Forrige helg var det duket for årets største loppis i Brønnøysund. Og det to dager til ende med auksjon både lørdag og søndag. Sikkert ikke noe bombe at jeg var en av de første inn døren. Nå skal jeg vise dere hvilke skatter jeg fant.






Diverse kjøkkenutstyr i metall. Blant annet to visper i fil de fer (fantearbeid). Alt dette til bare kr 5,- per stk.



Ei grønn båtskål (kr 60,-), to Figgjo kaffekopper med skål (kr 100,-) og et lite fat med 
bølgekant (kr 5,-)

















For flere år siden så jeg bilde på en blogg av en gammel Zaloflaske i glass. Det har jeg ønsket meg siden. Så da jeg skimtet noe som kunne ligne en slik flaske i en kasse på gulvet, var jeg ikke sen med å brøyte meg frem. Jammen hadde jeg flaks og fikk den for bare 5 kroner, heldige meg :)





Den er nå fylt med Zalo og har fått sin plass på kjøkkenbenken. Finnes ikke praktisk i det hele tatt med skrukork og stort hull for å helle ut med. Men det s***** jeg i. Flasken blir :)























Neste funn er dette spannet. Tror jammen det er antikk også. Røverkjøpt til bare 5 kroner. Har ingenting i blått, men klarte ikke å dy meg. Skal nok finne en plass til den.




Neste er en sukkerklype i 830 sølv og to vaser. En til vegg og en til bord. Alle deler til kr 5,- per stk. 







Noen som kan hjelpe meg med hvor motivet på vasen er fra? Den ser ganske gammel ut. Mulig det bare er fiktivt, men kanskje en av dere kjenner det igjen?




Her er en stettskål i opalin (melkeglass), en glasskrukke med lokk, en kakeboks og et heklet bestemorteppe. Alle deler kostet kr 10,- per stk.




Et vakkert speil og en gulvmatte (til ukjent pris)



Til slutt fikk jeg dette søte cafesettet til kr 150,- Ble ganske fint mot den røde fjøsveggen.




Det var det. Ha en fin uke folkens :)


6 kommentarer:

  1. Så utrolig mye fint du fikk med deg hjem. Sånt er gøy. Du har virkelig fått mange nye skatter å plassere nå.
    Saloflaska var skikkelig kul og den blå kjekskrukka med hank er bare nydelig. Putt noe sølvplettbestikk i den og du har et nydelig stilleben. Ønsker deg en flott ny uke.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Det var mange loppis-kupp! :) Jeg rett og slett elsker å reise på loppemarked, det har nesten blitt min nye hobby ;) Zaloflasken var superkul, og da har det jo ingenting å si om det er praktisk eller ei :)

    God mandag!

    SvarSlett
  3. Endelig har du begynt å blogge, jeg har savnet deg. Så mye fint du har dunnet på brukt,n !! Spannet som du kaller det, tror jeg er en gammel kjeksboks av den litt mer finere sorten. Cafèsettet var også litt av et varp.kjempefint. Håper det kommer mange flotte innlegg fra deg i tia framover. Ha en flott uke.

    SvarSlett
  4. Dette var jo nesten julekvelden Cecilie :-) Klem, Solrun

    SvarSlett
  5. Så heldig du var! Skatter , til skikkelige loppepriser.
    Bare Figgjo koppene, som var litt dyre, men Figgjo har jo blitt så populært. og disse var ekstra fine.

    Gøy åse så mye fint,
    Ha ein fin dag,
    Klem,

    SvarSlett
  6. Kjøp en «helletut» å sett i Zalo-flaska, funker fint hos oss ��

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...