fredag 10. januar 2014

Årskavalkade 2013


Da var det min tur til å lage årskavalkade for 2013. Ganske morsomt egentlig å suse igjennom et helt år på noen minutter. Det morsomste denne gangen er jo å se at stilen min faktisk forandrer seg. Huset "snakker" til meg og stilendringen kommer derfor naturlig siden huset har sin egen personlighet. Har aldri bodd i et så gammelt hus før og liker tanken på å holde en tidsriktig, rød tråd i interiøret sammen med det moderne.



Da kjører vi i gang:

Året 2013 har vært preget av mye oppussing. Det ble litt flere storprosjekt enn planlagt, men angrer ikke akkurat på det nå. Var litt tøft til tider å bo i så masse byggearbeid, men det ble heldigvis ferdig til slutt. Det første storprosjektet var riving av veggen mellom mine to småstuer. Så smal var spisestuen før:

 

Så ble veggen revet.






Jeg fikk satt inn vedovn.


Alt av gulv i første etasje ble byttet ut til ordentlig tregulv....


.....og malt i samme gråfarge (her fra TV-stuen)


Og siden jeg var så godt i gang fikk jeg også lagt fiskebenspanel i alle tak slik at det også ble gjennomgående i hele første etasje. 




Noen små oppussingsprosjekt ble det også. Elsker å se andres FØR og ETTER-bilder, og fikk til noen selv også.























 
































Det ble selvfølgelig tid til loppis. Hele 8 som jeg rakk å blogge om.  





 


Å jammen rakk jeg ikke å være med å arrangere egen loppis også. Det er faktisk like morsomt som å gå på loppis selv. 






 Vi fikk også et nytt bygg på gården da våren kom.





Lekestuen ble malt, fikk postkasse og DIY vimpelrekke



Etterhvert ble stuene ferdig og jeg kunne starte innredningen.med nye bruktfunn.






Og så kom augusten. Da startet den store jobben med å totalrenovere kjøkkenet. Av alt som er gjort i 2013, er nok dette det jeg setter mest pris på.

FØR:









 ETTER









Og siden jeg var så godt i gang, "fikk" jeg en platt med på kjøpet.

FØR:




 











Så da var det bare å belage seg på maling til våren.





















Dette er noe av det jeg har blogget om i 2013. Runder nå av for denne gangen med noen bilder fra julen. Takk for at du hang med dette året ;) Min lille blogg som startet med mamma som fast leser, har nå vokst seg større. Bloggen har fått noen trofaste lesere i løpet av året, og jeg vil derfor takke hver og en av dere som kommer tilbake. En spesiell takk for alle hyggelige kommentarer jeg har fått. Dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på det og hvor mange ganger de blir lest :D








4 kommentarer:

  1. Artig å se kavalkaden din.
    Fy søren så mye du har fått utrettet i 2013.
    Det har blitt så utrolig fint, Gleder meg til å følge deg i 2014 også.
    Alltid noe fint å se på i dine innlegg.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  2. Hei og godt nytt år. Det fine med sånne kavalkader er at man faktisk ser hva man har gjort og du har fått til ufattelig mye det siste året. Det er nesten synd vi ikke er naboer lengre men heldigvis kan jeg følge det her på bloggen. Flotte bilder fra et hjem som oser av personlighet, gleder meg til fortsettelsen.

    SvarSlett
  3. Her har det skjedd masse ja! Jeg er imponert :) moro å følge deg :)

    Skal på en av favorittbruktbutikkene mine i dag, gleder meg!
    Ønsker deg en flott helg :)

    SvarSlett
  4. Du har vært fantastisk flink! Jeg koste meg når jeg gikk gjennom kavalkaden din og ser frem til fremtidige presentasjoner. Lykke til med 2014. Klem, Solrun

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...