mandag 5. august 2013

Kirsebærlikør


Hei igjen
Jammen hadde ikke fuglene spart noen kirsebær til meg i år. I dag har vi derfor plukket kirsebær og kost oss ute. Lykken i dag er derfor et helt fat med røde og saftige bær fra egen hage.




 Har aldri laget likør før så i dag var en perfekt anledning. Fant frem to store glass og fylte de med bær og sukker.




Etterpå fylte jeg etter med litt "ildvann" fra vinmonopolet. Etter litt bobler var alle bærene dekket av sprit og lokket ble satt på.






Så nå har jeg to glass med bær på sprit som forhåpentligvis smaker likør når det er ferdig til jul. Spennende om det blir noe godsmak.  Mmmmmm, gleder meg :)




Litt rips ble også plukket i dag. Har foreløpig bare en liten busk i hagen, så det ble ikke store gevinsten.






Men det er da noe, og det blir vel mer når jeg bare får skaffet meg et par busker til. Uansett er jeg den glade eier av tre små beger med ripssyltetøy i fryseren.





1 kommentar:

  1. HEI:)
    Har en søster som alltid lager sånn likør
    smaker deiligt:)herlige bilder
    klem eli:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...