søndag 17. februar 2013

Ny kjøkkenklokke


Det er rolige dager her i gammelstua. Da blir det tid til å plundre med litt småsaker. Det siste, lille prosjektet mitt er en ny klokke til kjøkkenet. Fra før hadde jeg en ganske så alminnelig en fra Jysk som jeg kunne tenkt meg å bytte ut. Det jeg gjorde var derfor å ta ut urverket fra den klokken jeg allerede hadde. Slike urverk kan forresten også kjøpes løst i hvilken som helst hobbybutikk. 




Deretter fant jeg frem en av formene jeg kjøpte på loppis for en tid tilbake. 




Her banket jeg ganske enkelt et hull midt på formen med hammer og spiker. Trenger faktisk ikke mer avansert utstyr enn som så :D



Så var det bare å smette i urverket. Tegnet også for sikkerhets skyld på noen streker med sprittusj for å se riktig klokkeslett bedre.




Vips, ny klokke på 10 minutter med ting jeg hadde fra før. Det kan vel kalles så og si gratis, ikke sant ;D Kjøkkenklokken henger på TV-stuen siden det var bedre lys der for fotografering.








Ha en en fortsatt fin søndag
:D


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...