fredag 22. februar 2013

Antikviteter på nettet

For oss som liker antikviteter, men bor på en liten plass, kan det gå tid mellom hver gang man snubler over noe man ønsker seg. Har derfor sittet mang en time og surfet etter ting på nettet når lillemor har tatt kveld. Stort sett blir det jo bare med surfingen, men det går faktisk fint å gjøre små kupp dersom man har en del forhåndsregler når man handler. Har selv kjøpt mye på nett, og til dags dato (bank i bordet) ikke blitt svindlet en eneste gang. Her kommer et godt eksempel på et av mine små kupp som jeg setter meget høyt.








Disse flotte skjeene fant jeg på QXL. Selgeren hadde ikke så mye informasjon om de, men han trodde de var amerikansk. Da budrunden var ferdig, var jeg den eneste som hadde lagt inn bud, og fikk derfor alle seks til den nette sum av 13 kroner. Etter litt detektivarbeid på nettet, fant jeg ut at de var amerikanske, laget på slutten av 1800-tallet. Ikke verst det for bare 13 kroner :D Jeg søkte også opp en lignende auksjon på den amerikanske ebay. Er derfor nå den stolte eier av et sett på 12 stykker. Tar for ordens skyld med til potensielle innbruddstyver at dette bare er sølvplett, ikke rent sølv ;)




Elsker alle de flotte detaljene og at mønstret går igjen på begge sidene.








Når jeg handler på nettet søker jeg stort sett bare til nettsteder med karaktersystem. Dersom man handler av selgere med mange salg, som fortsatt har positiv karakter, går det stort sett bra. Handler jeg i utlandet velger jeg som oftest ikke selgere med færre enn 1000 karakterer. Jeg bruker heller aldri å handle for mer enn jeg har råd til å miste. Nå er det jo også sånn at vi har en tollgrense i Norge på 200 kroner. Holder meg stort sett under denne, men det er utrolig hva man kan få for 200 kroner. En siste ting jeg også tenker på er størrelse og vekt. Frakt fra utlandet blir ofte mye mer enn prisen på selve produktet dersom man kjøper store ting.

Dette kommodesettet har jeg blogget om før, men tar det også med i denne sammenhengen. Antikk, sølvplett sett kjøpt på ebay for 190 kroner inkludert porto!!!!!!! 



Da var skryteinnlegget mitt ferdig. Vil du selv finne skatter på nett kan du jo starte på disse nettstedene: 

og 
ebay 
(Ebay er et nettkonsept som finnes i mange land. Jeg har stort sett brukt den amerikanske eller britiske pga språket, men andre har også gått bra ved hjelp av google translator)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...