fredag 17. august 2012

Skattejakt på låven

Når jeg kjøpte småbruket mitt, fulgte det også med en låven. Den har fått noe stell over årene, og er derfor fult brukbar. Innholdsrik er den også. Kjelleren er delt i tre med hver sin dør. Første etasje har egen snekkerbod med to høvelbenker, fjøs med tre stallplasser og to båser, samt trapperom med lagerplass. Andreetasjen er bare et stort rom. Veldig greit å ha plass til å lagre uteting i, gressklipper, ved, hagemøbler osv. Når jeg kommer i orden blir det vel en liten låvefest :D Ser for meg hvite gardiner i taket, masse lyslenker og halmpaller å sitte på. Gleder meg allerede.




 Mens jeg venter har jeg tatt låven i nærmere øyesyn. Til min store glede dukket det opp noen små skatter som har overlevd tidens tann. Den første tror jeg ble brukt til slaktebord eller noe. Det skal få seg en omgang med malekosten og brukes ute til plantebord.




Denne flasken var utrolig sjarmerende. Etiketten var i noe dårlig forfatning, men det er altså matolje fra det lokale apoteket. Den skal få komme inn i husvarmen etter en vask tenker jeg.



I et mørkt hjørne sto dette barskapet. Tenker vi har nok et restaureringsobjekt på gang ;D Med litt maling, en flott tapetbit og litt lys tror jeg denne kan bli riktig så flott.






















Under trappen fant jeg disse to. De skal få være akkurat som de er.




Og sist men ikke minst fant jeg denne lille overraskelsen.






Etter nærmere undersøkelse ser det ut til å være et blekkhus?




Muligens en reisevariant?




Uansett, den blir med meg inn :D











Trenger ikke reise langt når man kan finne skatter på sin egen låve :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...